loading...
شادونه | پرتال تفریحی سرگرمی
بــــابــک بــــیات بازدید : 287 پنجشنبه 03 تیر 1395 نظرات (0)
فراگیر شدن استفاده از اسمارت‌فون‌ها این روزها یکی از مشکلات اصلی جوامع بشری محسوب می‌شود و حتی دربسیاری از مواقع این تذکر داده می‌شود که چنین گجت‌هایی را از دسترس کودکان خود دور نگه دارید. اما ...

 اما اپلیکیشن‌های متنوعی برای سرگرمی و آموزش کودکان برروی سیستم‌ عامل‌های مختلف منتشر شده‌اند که می‌توانند علاوه بر سرگرم کردن کودک شما در آموزش و یادگیری او نیز دخیل باشند.

 
در ادامه نگاهی به ناشران یا برنامه‌های مختلف در این زمینه می‌اندازیم، لازم به ذکر است برنامه‌های ذکر شده در این مقاله برحسب  سیستم عامل آندروید نوشته شده‌اند و اگر تلفن هوشمند شما از سیستم عامل ‌ios پشتیبانی می‌کند میتوانید با سرچ کردن نام برنامه‌ها از وجود یا عدم وجود آنان مطلع شوید.
 
Androbaby:
استودیو Androbaby یکی از استودیوهای پیشگام در زمینه ساخت اپلیکیشن‌های مخصوص کودکان است که خارج از این زمینه با بازی معروف خود یعنی 2048 شناخته می‌شود. بیشتر بازی‌ها یا برنامه‌های این استودیو آموزشی هستند و به کودکان تلفظ درست کلمات انگلیسی، نحوه شمارش و اسامی اشیاء و حیوانات را آموزش می‌دهند. اکثر محصولات این شرکت بطور رایگان دردسترس هستند که دارای تبلیغات می‌باشند و با پرداخت درون برنامه‌ای می‌توان تبلیغات آنان را حذف کرد.
 
Ant Smasher:
یکی از عناوین موفق در سرگرم کردن کودکان قطعا Ant Smasher است. در این بازی شما وظیفه دارید از میان سیل مورچه‌ها و زنبورهایی که وارد صفحه می‌شوند، تنها مورچه‌ها را با استفاده از گذاشتن انگشت برروی آن‌ها له کنید و در این بین مواظب باشید تا آسیبی به زنبورها نزنید که موجب باخت شما می‌شود. این بازی به دلیل فرایند ساده و سریع خود می‌تواند یک سرگرمی مناسب برای کودک شما باشد که به بالا رفتن قدرت تمرکز آن‌ها نیز کمک شایانی می‌کند. این بازی بطور رایگان از فروشگاه پلی‌استور گوگل یا دیگر منابع دانلود برنامه قابل دریافت است.
 
App Quiz Apps:
یکی دیگر از استودیوهای فعال در زمینه ساخت اپلیکیشن‌های مخصوص کودکان App Quiz است که می‌توان از Baby Phone،Baby Explorer و Smart Kids Puzzles به عنوان محصولات این استودیو نام برد. بیشتر محصولات این استودیو با توجه به جنسیت و سن کودکان و بطور مخصوص برای آن‌ها تولید شده است.
 
Fisher Price:
از دیگر اسامی مشهور میان استودیوهای سازنده اپلیکیشن‌های مختص کودکان میتوان Fisher Price را نام برد. اپلیکیشن‌های این استودیو در رنج رایگان تا 2.99 دلار قرار دارند. درمیان ساخته‌های این استودیو می‌توانید بازی‌هایی مرتبط با آموزش مراقبت‌های ابتدایی، بازی‌هایی مانند قای باشک، آموزش شمارش و بازی‌هایی همراه با صداهای گوناگون برای آموزش اشاره کرد.
 
Go Kids:
از سری بازی‌های استودیو Go Kids میتوان به Animal Farms که در آن مشخصات حیوانات و اسامی آن‌ها آموزش داده می‌شود،Baby Zoo Piano که در با استفاده از صدای حیوانات کودکان شروع به نواختن موسیقی می‌کنند، Learning Shapes که در آن کودکان با اسامی اشکال هندسی آشنا می‌شوند اشاره کرد.
 
Kids Animal Piano:
یکی از خلاقانه‌ترین اپلیکیشن‌های کودکان Kids Animal Piano نام دارد. این بازی با مشخص شدن صدای هر حیوان پیانویی مطابق با صدای آن حیوان به وجود می‌آورد که هر نت پیانو درواقع بر پایه صدای آن حیوان تنظیم شده است. درواقع تولید شده توسط این برنامه موسیقیی است که اگر آن حیوان قادر به موسیقی سازی بود شنیده می‌شد! درمیان نظرات کاربران این اپلیکیشن بسیاری از مردم اشاره کرده‌اند که صداهای تولید شده توسط آن ممکن است زیاد خوشایند نباشد و شما را پس از مدتی عصبانی کند اما نتیجه آن برای کودکان بسیار مفید و سرگرم کننده بوده است.
 
Kids Doodle:
محبوب‌ترین اپلیکیشن مرتبط با نقاشی برای کودکان Kids Doodle نام دارد. این برنامه بسیار ساده است اما نقطه عطف آن ظاهر ویژه آن به همراه رنگ‌بندی روشن و چشمگیر آن است که می‌تواند توجه کودکان را به خود جلب کند. همچنین طراحی پایانی را می‌توانید به شکل یک تصویر در گالری خود سیو کرده و حتی می‌توانید ویدیو طراحی کودک خود را دانلود کرده تا مراحل ترسیم آن را به ترتیب مشاهده کنید.
 
My Talking Angela:
دیگر نیازی به معرفی سری My Talking نیست چرا که حتما همه ما پیش از این با هم مواجه شده‌ایم و شادی و تفریح کودکان زمان استفاده از آن را دیده‌ایم. در این اپلیکیشن‌ها معمولا یک حیوان فانتزی قرار دارد که در مقابل صحبت کردن کودکان در مقابل آن، صدای آنهارا بازگو می‌کند و کودکان می‌توانند انواع و اقسام بازی‌های مختلف را در دنیای این شخصیت فانتزی انجام دهند. عنوان مشهوری که کاربران بیشتری آن را می‌شناسند My Talking Tom نام دارد و نسخه جدیدتر آن My Talking Angela نام دارد که شما می‌توانید بطور رایگان آن را دریافت کنید.

 
Nursery Rhymes Vol 1-4:
چهار عنوان Nursery Rhymes که هم‌اکنون بطور رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای به منظور دانلود محتوای بیشتر در دسترس هستند، مجموعه متنوعی از شعرها و آهنگ‌های کودکانه را دراختیار شما می‌گذارند که طیف بزرگی از موضوعات همچون شعرهای آموزشی یا آهنگ‌های مختلف به منظور سرگرمی را در بر میگیرند.
 
PicsArt For Kids:
از مهم‌ترین سرگرمی‌های کودکان می‌توان به کتاب‌های رنگ‌آمیزی اشاره کرد که تاثیر مثبتی برروی بالا رفتن قدرت خلاقیت آنان دارد. درمیان اپلیکیشن‌های مختلفی که به این منظور منتشر شده‌اند، PicsArt For Kids از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. این اپلیکیشن به کودکان اجازه می‌دهد در فضای برنامه نقاشی دلخواه خود را با استفاده ابزار و وسایل موجود بکشند یا به رنگ‌آمیزی اشکال موجود در آن بپردازند. شما می‌توانید این اپلیکیشن را بطور رایگان دریافت کنید.
بــــابــک بــــیات بازدید : 224 پنجشنبه 03 تیر 1395 نظرات (0)

یک رژیم غذایی سالم و متعادل نه تنها از بروز مشکلات سلامتی جلوگیری می‌کند، بلکه بدن را روی فرم نگه می‌دارد. در ادامه به ۵ ماده مغذی که باعث حفظ سلامتی شده و برای عضله‌سازی و توسعه ماهیچه‌ها ضروری هستند، اشاره می‌کنیم.
۱- کربوهیدرات
کربوهیدرات‌ها بخش اساسی یک رژیم غذایی و منابع اولیه انرژی هستند. کربوهیدرات در عضلات به صورت گلیکوژن ذخیره می‌شود و در حین فعالیت‌های ورزشی توسط عضلات مصرف می‌شود. نیاز به کربوهیدرات در جلسات مختلف تمرینات ورزشی، متفاوت است. افرادی که در حد متعادل ورزش می‌کنند، به ۲ گرم کربوهیدرات به ازای هر پوند از وزن بدنشان نیاز دارند؛ در حالی که افرادی که ورزش‌های طولانی انجام می‌دهند، به ۴ گرم کربوهیدرات به ازای هر پوند از وزنشان نیاز دارند. بلغور جو دو سر، برنج قهوه‌ای، انواع مغز، سیب زمینی، نان سبوس‌دار و سبزیجات برگ سبز حاوی کربوهیدرات‌ هستند.
۲- پروتئین‌
همان‌طور که همه ما می‌دانیم، پروتئین‌ها از مواد اصلی برای ساخت و بازسازی عضلات هستند. بدن شخصی که به طور منظم ورزش می‌کند در مقایسه با بدن یک فرد عادی، به پروتئین بیشتری نیاز خواهد داشت. از آنجا که پروتئین‌ها در بدن ذخیره نمی‌شوند، باید در فواصل منظمی پروتئین مصرف کنید.
فردی که ورزش می‌کند، به طور معمول بین ۰٫۶ تا ۰٫۸ گرم به ازای هر پوند از وزن بدن خود به پروتئین نیاز دارد. گوشت، نوشیدنی‌های ترکیبی پروتئین، غذاهای دریایی، ماهی، تخم مرغ، تخم کدو یا آفتابگردان، دانه سویا، بادام درختی و کره بادام زمینی حاوی پروتئین هستند.
۳- چربی
برخی معتقدند چربی برای سلامتی خوب نیست و این درست نیست. در واقع کالری بالا باعث اضافه وزن در افراد می‌شود، نه چربی. به طور کلی چربی‌های اشباع نشده برای سلامتی مفید هستند و باید به عنوان بخشی ضروری در رژیم غذایی افراد گنجانده شوند. روغن‌های گیاهی مانند روغن زیتون و کانولا، انواع مغز و همچنین ماهی‌ها حاوی چربی‌های اشباع نشده هستند.
بهتر است از مصرف چربی‌های اشباع شده و چربی‌های ترانس دار اجتناب شود.
۴- ویتامین‌ها و مواد معدنی
به غیر از موادی که در بالا گفته شد، ویتامین‌ها و مواد معدنی نیز از اجزای اصلی یک رژیم غذایی سالم و متعادل محسوب می‌شوند. میوه‌ها و سبزیجات حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی کافی هستند که نه تنها به بدن در ساخت ماهیچه‌ها کمک می‌کنند، بلکه برای عملکرد مناسب بدن نیز ضروری هستند.
مصرف میزان زیادی میوه‌ و سبزی به تأمین فیبر در بدن کمک می‌کند. انواع توت، پرتقال، کلم، کلم بروکلی، شلغم، خرما، کدو تنبل، لوبیا و غیره حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن هستند. همچنین این میوه‌ها و سبزیجات منبعی غنی از آنتی‌اکسیدان هستند.
۵- آب
سیراب ماندن یک عامل بسیار مهم برای عضله‌سازی است. کاهش مقدار آب در بدن باعث کاهش قدرت و خستگی سریع عضلات می‌شود. لازم است که قبل از تمرین حداقل ۲ لیوان آب بنوشید. همچنین در بین تمرینات نیز آب بنوشید. از آنجا که بدن ورزشکاران در حین تمرین آب زیادی از دست می‌دهد، باید چند برابر بیشتر از یک فرد عادی آب بنوشند.
در کل مراجعه به یک متخصص تغذیه، خوردن مواد مغذی مناسب و موادی که در بالا گفته شد، قطعاً در ساخت عضلات به شما کمک خواهند کرد.

بــــابــک بــــیات بازدید : 328 پنجشنبه 03 تیر 1395 نظرات (0)

زمانی که کودک بودیم، بزرگ‌ترها سر به سرمان می‌گذاشتند و چیزهای عجیب و غریبی به ما می‌گفتند، مثلاً شاید کسی به شما گفته باشد که اگر آدامس را قورت دهید، به مدت ۷ سال در روده شما باقی می‌ماند. این تئوری با منطق بچه جور در می‌آید؛ زیرا آدامس مانند مواد غذایی در دهان خرد و تجزیه نمی‌شود، پس چرا باید در بدن تجزیه شود؟

این منطق احتمالاً شما را از قورت دادن آدامس بازداشته است؛ اما آیا واقعاً قورت دادن آدامس مضر است؟

آیا نوعی قفل زمان جادویی وجود دارد که مانع تجزیه آدامس به مدت ۷ سال می‌شود؟ آیا آدامس به معده می‌چسبد و به آرامی و میلی‌متر به میلی‌متر بعد از ۷ سال تجزیه می‌شود؟

اگرچه هدف از خوردن آدامس، جویدن و سپس دور انداختن آن است، نه قورت دادن؛ اما گاهی اوقات حادثه خبر نمی‌کند. با این حال، نیازی نیست که نگران قورت دادن آدامس باشید.

آدامس از دستگاه گوارش عبور می‌کند؛ اما همان طور که در کودکی هم شک داشتید، این روند مانند فرآیند هضم مواد‌ غذایی دیگر نیست.

در کل آدامس از لاستیک بوتیل که برای ساخت لاستیک‌ها و توپ بسکتبال استفاده می‌شود، ساخته شده است. احتمالاً غافل‌گیر شدید.

اگر به طور اتفاقی یک تکه آدامس بزرگ را قورت دادید، وحشت زده نشوید.

اگر آدامس بدون هیچ مشکلی از گلوی شما عبور کند و در گلویتان گیر نکند، به همان جایی می‌رود که سایر مواد غذایی می‌روند.
در معده آدامس با اسید معده روبرو می‌شود.

با وجود این که اسید معده یک اسید قدرتمند است؛ اما ممکن است این لاستیک در برابر آن مقاومت کند و تجزیه نشود. این لاستیک به قدری غیر واکنش‌گر است که بدن شما ممکن است نداند که آدامسی در معده وجود دارد یا نه.

مطمئناً مواد بسیاری وجود دارد که شما به طور معمول می‌خورید، مانند ذرت که اسید معده به خوبی آن را تجزیه می‌کند.

در هر صورت عضلات دستگاه گوارش همه مواد را به سمت پایین حرکت می‌دهند، چه این مواد دارای ارزش غذایی باشند چه نباشند. آدامس هیچ ارزش غذایی ندارد؛ اما مانند بقیه مواد غذایی به مدت چند ساعت یا چند روز در معده باقی می‌ماند، نه چند ماه یا سال.

متخصصین دلایل خوبی برای قورت ندادن آدامس مطرح می‌کنند. برای مثال در بعضی موارد، معمولاً در میان کودکان و نوجوانان، قورت دادن آدامس باعث بروز مشکلات جدی شده و به درمان پزشکی نیاز پیدا کرده است. کافی است تصور کنید که یک پزشک برای بیرون آوردن یک آدامس بزرگ و چسبناک، چه مراحلی را باید پشت سر بگذارد. با این تصور دیگر دوست نخواهید داشت آدامس خود را قورت دهید.

بــــابــک بــــیات بازدید : 322 پنجشنبه 02 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

در یکی از روزهای سال 1312 در خانواده محمد تقی شریعتی مرد دین و خدا، آموزگاری خردمند و انسانی پارسا و کوشا نوزادیچشم به جهان گشود.

 

پدرش با ارادت خاصی که به پیشوای  بزرگ شیعیان و ابرمرد دنیای اسلام داشت، او را" علی" نام نهاد. علی شریعتی دوران کودکی را پشت سر گذاشت و راهی دبستان شد.

بــــابــک بــــیات بازدید : 345 جمعه 27 فروردین 1395 نظرات (0)

پرسپولیس و استقلال در هفته بیست‌وششم لیگ برتر فوتبال از ساعت ۱۷:۰۲ امروز (جمعه) و با ۲ دقیقه تأخیر در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند تا هشتادودومین دربی پایتخت را به نمایش بگذارند.

بــــابــک بــــیات بازدید : 264 جمعه 27 فروردین 1395 نظرات (0)

مهدی طارمی امروز پنجمین بازیکن تاریخ پرسپولیس بود که طی ده دقیقه نخست دروازه آبی ها را در دربی گشود. سریع ترین گل هایی که در دربی به ثمر رسیده است، به شرح زیر است:

بــــابــک بــــیات بازدید : 292 جمعه 27 فروردین 1395 نظرات (0)

به گزارش  خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی؛ بر کسی پوشیده نیست که سرکه سیب ماده‌ای است که در بیشتر خانه‌ها وجود دارد و مصارف گسترده و فراوانی دارد و علاوه بر مصارف آشپزی استفاده‌های متعدد دیگیری نیز دارد. . . .

بــــابــک بــــیات بازدید : 205 جمعه 27 فروردین 1395 نظرات (0)

به گزارش خبرنگاران حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی  شاید بتوان گفت که سرطان بیشتر ارمغان دنیای مدرن و پیشرفته است و ابتلا به آن با پیشرفت علم و فناوری افزایش یافته است. . . .

بــــابــک بــــیات بازدید : 383 جمعه 27 فروردین 1395 نظرات (0)

روغن زیتون روغنی بسیار پرخواص است که فهرست خواص آن تمامی ندارد و حاوی ویتامین های همچون E، K، چربی‌های مفید و سالم همچون امگا 6 و امگا 3 است. علاوه بر این، روغن زیزیتون یکی از بخش‌های جدانشدنی از رژیم مدیترانه‌ای است.

بــــابــک بــــیات بازدید : 227 پنجشنبه 26 فروردین 1395 نظرات (1)

 به گزارش  گروهی از خبرنگاران نقل از الشرق الاوسط، عدنان المعیبد سخنگوی فدراسیون فوتبال عربستان در این باره گفته است:عراق در بازی های گذشته هم میزبانی خود را به اردن داده است ...

 

بــــابــک بــــیات بازدید : 247 پنجشنبه 26 فروردین 1395 نظرات (0)

  به گزارش خبرنگاران داغ گروه فضای مجازی  در اوایل همین هفته بود که پیدا شدن یک زن مومیایی اهل مغولستان کهحدود 1500 سال قدمت داشت، خبر ساز شد ...

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 35
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 8
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 14
  • بازدید امروز : 9
  • باردید دیروز : 15
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 196
  • بازدید ماه : 196
  • بازدید سال : 4,839
  • بازدید کلی : 62,589